KYOCERA DOCUMENT SOLUTIONS 'BELANGRIJKE MARKTSPELER' GENOEMD IN RAPPORT IDC MARKETSCAPE:

WERELDWIJDE DOCUMENTENWORKFLOWDIENSTEN IN 2016

21 november 2016

Osaka, Japan : Kyocera Document Solutions Inc., een van 's werelds toonaangevende leveranciers van documentoplossingen, maakt bekend dat hij wordt erkend als 'Major Player' ('Belangrijke marktspeler') in het rapport 'IDC MarketScape: Worldwide Document Workflow Services Hardcopy 2016 Vendor Assessment* ('beoordeling van wereldwijd actieve dienstverleners op het vlak van hardcopy documentenworkflow').

IDC MarketScape beoordeelt het vermogen en de bedrijfsstrategie van verschillende spelers die actief zijn op de wereldmarkt van documentenworkflowdiensten. De marktonderzoeker focust daarbij op het vermogen van de dienstverleners om hun klanten een stappenplan te bezorgen waarmee ze diensten op het vlak van workflowautomatisering en optimalisatie met een meerwaarde kunnen verlenen.

Omdat KYOCERA Document Solutions het soort werk analyseert binnen de workflowomgeving van de klant, kan ze optimale documentoplossingen voor verscheidende industrieën en domeinen aanbieden waarmee ze hun administratieve en werkprocessen kunnen automatiseren.

Kyocera heeft de afgelopen decennia wereldwijd de nodige knowhow verzameld waarmee ze perfect kan inspelen op de behoeften van zowel kleine als grote klanten en ondernemingen van eender welk type. Het aanbod bestaat onder meer uit oplossingen voor orderverwerkings- en boekhoudkundige afdelingen waar gegevens vroeger handmatig moesten worden ingevoerd en voor de meest uiteenlopende klanten, zoals productievestigingen, financiële instellingen, aanbieders van gezondheidszorg en advocatenkantoren.

In het rapport van IDC MarketScape staat onder meer te lezen dat "Kyocera technologie optimaal benut om haar Total Document Solutions uit te breiden en om verticale expansie bij klanten met professionele consultancydiensten te ondersteunen." De marktonderzoekers stelden verder vast dat "Kyocera over een heel sterke portfolio met oplossingen beschikt  en heel wat inspanningen levert om zowel eigen technologie als ondersteuning voor oplossingen van partners verder uit te bouwen."

"Naast de toenemende digitalisering en globalisering worden ondernemingen met een stevige concurrentie geconfronteerd", weet Ryuzo Morita, Director van KYOCERA Document Solutions Inc. en Senior General Manager van de Corporate Strategy Planning Division. "Hierdoor wordt het verwerken en beheren van documenten steeds gecompliceerder. Voor ondernemingen die hun voortbestaan willen veiligstellen, zal het in de toekomst van essentieel belang zijn om hun volledige documentenworkflow optimaal te stroomlijnen. Diensten waarmee de documentenworkflow kan worden geautomatiseerd en geoptimaliseerd, worden vooral in Europa en Noord-Amerika steeds vaker benut, maar de nood aan dergelijke oplossingen groeit overal ter wereld - en dan in het bijzonder bij kleine en middelgrote ondernemingen. Wij zijn van plan om onze kanalen voor serviceondersteuning op verschillende domeinen uit te breiden en om de hoogste tevredenheidscijfers te halen bij onze klanten."

*IDC MarketScape Worldwide Document Workflow Services Hardcopy 2016 Vendor Assessment (september 2016, IDC #US40994416)

Over IDC MarketScape

Het IDC MarketScape verkoperanalysemodel werd ontworpen met de bedoeling om een overzicht te bieden van het concurrentievermogen van ICT (informatie- en communicatietechnologie)-leveranciers op een bepaalde markt. De onderzoeksmethodologie die hierbij wordt toegepast, hanteert zowel voor kwalitatieve als voor kwantitatieve criteria een bijzonder strenge manier om punten toe te kennen, die uiteindelijk één enkele grafische illustratie oplevert van de positie van iedere verkoper op een bepaalde markt. IDC MarketScape biedt een helder kader waarin het producten- en het serviceaanbod, de capaciteiten en de strategieën en de bestaande en de toekomstige commerciële succesfactoren van aanbieders van IT- en telecommunicatieproducten en -diensten op een zinvolle manier met elkaar kunnen worden vergeleken. Het kader biedt ook kopers van technologie een totaalzicht op de sterke en de zwakke punten van bestaande en potentiële leveranciers.

Over KYOCERA Document Solutions

KYOCERA Document Solutions, waarvan het hoofdkantoor in het Japanse Osaka gevestigd is, is een toonaangevende producent van document imaging-oplossingen en documentbeheersystemen, inclusief kleuren- en monochroomproducten en groot-formaattoestellen. De producten van Kyocera zijn bekend om hun unieke imaging-componenten met lange levensduur, die niet alleen garant staan voor een grotere betrouwbaarheid, maar ook voor minder afval. Daardoor kan de eigenaar tijdens de volledige nuttige levensduur op een lagere TCO (Total Cost of Ownership) rekenen.

De portfolio van KYOCERA Document Solutions blijft niet beperkt tot hardwareoplossingen. Dankzij een volledige suite bedrijfsapplicaties en consultancydiensten kunnen klanten de workflow van hun documenten optimaliseren en beheren en op die manier het volle potentieel van hun investeringen in hardware benutten. KYOCERA Document Solutions Inc. is een kernbedrijf van KYOCERA Corporation, 's werelds toonaangevende ontwikkelaar en fabrikant van geavanceerde keramische onderdelen en bijbehorende producten, inclusief telecommunicatieapparatuur, halfgeleiderpakketten en elektronische componenten. Tijdens het boekjaar dat op 31 maart 2016 werd afgesloten, boekte Kyocera Corporation een totale netto-omzet van 1,47 biljoen yen (ongeveer 13,3 miljard Amerikaanse dollar). Meer informatie vindt u op https://www.kyoceradocumentsolutions.eu/.

Michelle Wood, Expert Marketing Communication

KYOCERA Document Solutions Europe BV
Bloemlaan 4, 2132 NP Hoofddorp, The Netherlands
Tel.: +31(0)20 6540498 (landline)