KYOCERA DOCUMENT SOLUTIONS VIERT 25 JAAR ECOSYS

30 oktober 2017

Hoofddorp, Nederland – KYOCERA Document Solutions Europe B.V. (KYOCERA) viert de 25e verjaardag van de lancering van de eerste ECOSYS laserprinter, een baanbrekende innovatie die een nieuw tijdperk van milieuduurzaamheid inluidde.

Het originele KYOCERA ECOSYS FS-1500 model, dat in 1992 op de markt werd gebracht, was voorzien van een revolutionair nieuw tonersysteem waarmee over de volledige levensduur van de printer 85 % minder verbruiksgoederen kon worden verspild.

Toen bestond de heersende ontwerptrend erin dat vervangingstonercartridges tot 60 belangrijke beeldvormingscomponenten bevatten die gewoon zouden worden weggegooid wanneer de toner op was - een praktijk die vandaag de dag nog altijd door een aantal aanbieders wordt toegepast. Ter vergelijking: de ECOSYS toners van KYOCERA bestaan slechts uit maximaal 5 kleine basiscomponenten. Uiteindelijk kan de toner worden vervangen los van andere componenten, waardoor bepaalde mechanische onderdelen niet meer onnodig worden vervangen en waardoor kantoren beschikken over duurzamere en goedkopere printoplossingen.

Takahiro Sato, de President van KYOCERA Document Solutions Europe B.V, verklaarde naar aanleiding van de verjaardag: “Een kwarteeuw geleden hadden ondernemingen nauwelijks oog voor duurzaamheid en milieu-impact. Intussen vormen ze een vaak terugkerend onderwerp in besprekingen op directieniveau.”

“Ecologische duurzaamheid is altijd al een van de basisprincipes geweest van de filosofie van de KYOCERA Groep sinds haar oprichting in 1959 en de ontwikkeling van het ECOSYS-assortiment vormde een voorafspiegeling van een nieuw tijdperk van milieubewustzijn. Die producten zetten de norm voor milieuvriendelijke printoplossingen toen ze op de markt werden gebracht en zijn nu, 25 jaar later, nog altijd toonaangevend.”

Recente innovaties van KYOCERA zijn onder andere de ontwikkeling van nieuwe types milieuvriendelijke toners voor gebruik in zijn apparatuur. Twee derden van het totale energiegebruik van een toner gaat naar het tonerfusingproces. Nieuwe toners van KYOCERA kunnen bij 30 °C lagere temperaturen versmelten dan bij het gebruik van conventionele methoden en kunnen op die manier tot 50 % energie besparen.

De knowhow die KYOCERA in de loop der jaren heeft opgebouwd met keramische technologieën, is fundamenteel voor het afvalarme ontwerp van ECOSYS printers. De ‘long-life’ componenten worden op een duurzamere manier dan traditionele onderdelen gebruikt, waardoor ze in de meeste gevallen niet eens hoeven te worden vervangen tijdens de volledige levensduur van de printer.

KYOCERA ECOSYS toners zijn eenvoudiger, kleiner en lichter dan complexere alternatieven, waardoor ook de totale transportbehoefte wordt verlaagd en de totale ‘cost of ownership’ daalt.

Voor meer informatie, surf naar https://www.kyoceradocumentsolutions.be/nl/index/environment/green_products/ecosys.htmlhttps://www.kyoceradocumentsolutions.be/nl/index/environment/green_products/ecosys.html