KYOCERA DOCUMENT SOLUTIONS geniet een 360-graden zicht over haar klanten

6 april 2017

Hoofddorp, Nederland – 23 maart 2017: Salesforce, ’s werelds toonaangevende CRM-specialist en Intelligent Customer Success Platform, maakte vandaag bekend dat KYOCERA Document Solutions Europe B.V. voortaan gebruik maakt van Salesforce Sales Cloud Lightning, Lightning Partner Community en Pardot om haar sales- en marketingactiviteiten in geheel Europa te stroomlijnen. KYOCERA Document Solutions levert innovatieve oplossingen op maat en bekroonde hardwareproducten aan klanten in 17 landen binnen de EMEA-regio.

De uitdaging van KYOCERA

Op basis van een ‘good practice’-aanpak ontwikkelde en implementeerde KYOCERA de afgelopen jaren haar KYOCERA Sales Excellence model, gefocust op het aanbieden van totaaloplossingen die perfect op de eisen van haar klanten inspelen. Dit betekent dat de verkoopmedewerkers van KYOCERA niet langer als ‘verkopers’, maar veeleer als ‘vertrouwde adviseurs’ worden beschouwd. Dit laatste is evenwel alleen mogelijk als men een ‘360 graden’-zicht heeft op de klant. Die holistische visie was de afgelopen jaren niet altijd heel duidelijk binnen de organisatie. Dit was toe te schrijven aan de gedecentraliseerde activiteiten, waarbij elk van de 17 nationale dochtermaatschappijen een eigen CRM-systeem gebruikte.  

 

Salesforce als centrale portal

Met de introductie van Sales Cloud Lightning, Lightning Partner Community en Pardot beschikt KYOCERA binnenkort over één centrale ‘hub’ waarin alle informatie wordt verzameld die de verkoopteams nodig hebben om op het terrein successen te boeken. Wanneer de licentie van een klant afloopt, bijvoorbeeld, ontvangt het verkoopteam dankzij de nieuwe portal een automatische melding over de nieuwe opportuniteit. Het team kan klanten ook benchmarken op dit intelligente systeem. Lightning Partner Community biedt partners toegang tot een centrale portal, waar ze alle informatie kunnen lokaliseren die ze nodig hebben om de oplossingen van KYOCERA op een geslaagde manier aan de man te brengen.

Het Marketing Innovation Centre van KYOCERA, dat in het Europese hoofdkantoor in het Nederlandse Hoofddorp is ondergebracht, zal in de toekomst Pardot gebruiken om sales leads te registreren en op te volgen en om de tocht van de klant en zijn onlinegedrag in kaart te brengen en om op maat gemaakte content via campagnes en promotieprogramma’s met klanten te sharen. Met Salesforce kan bijna al het marketingmateriaal voortaan centraal worden ontwikkeld en binnen alle 17 regio’s worden uitgerold.

“KYOCERA is een marktleider op het vlak van intelligente documentoplossingen en werd ook al vaak bekroond om zijn hardwareaanbod”, verklaarde Oscar Sanchez, Executive Vice President van KYOCERA Document Solutions Europe, naar aanleiding van het nieuws. “Toen we op zoek gingen naar een krachtige CRM-tool, bood Salesforce ons de mechanismen en systemen aan die perfect op onze activiteiten aansloten met een indrukwekkend pakket cloud-based oplossingen en een stevige Europese verankering.”

“Ondernemingen die vandaag de dag relevant en succesvol actief willen blijven op de markt, kunnen gewoonweg niet meer zonder een duidelijk zicht op de verkoopactiviteiten van de organisatie en een volledig inzicht in alle marketingactiviteiten die ze willen uitvoeren. Dankzij Salesforce krijgt KYOCERA binnenkort toegang tot alomvattende “360-degree customer views” die ons in staat zullen stellen om onze toekomstgerichte verkoop- en marketingplannen ten uitvoer te brengen.”

“Tegenwoordig wordt iedereen en alles ‘smarter’ en meer ‘connected’ dan ooit tevoren. Toch blijft het een immense uitdaging om zoveel verkoop- en marketingmedewerkers, die bovendien op verschillende locaties verspreid werken, kostbare informatie te bezorgen waarmee ze succesvol kunnen zijn in hun job”, verklaart Anouska Post, Regional Vice President General Sales van Salesforce. “Met het Salesforce Intelligent Customer Success Platform zal KYOCERA Document Solutions binnenkort nog meer leads in klanten kunnen omzetten en die klanten een nog betere service verlenen dan ooit tevoren. Meerdere commerciële producten zullen voortaan efficiënter worden ingedeeld, waardoor de ‘cost of ownership’ aanzienlijk kan worden verlaagd. Kortom, Salesforce en KYOCERA beginnen binnenkort aan een reis waar ook de partners en de klanten van KYOCERA zullen kunnen van profiteren.”

###

Over Salesforce

Salesforce, ’s werelds toonaangevende CRM-specialist en Intelligent Customer Success Platform, biedt ondernemingen de mogelijkheid om op een totaal nieuwe manier hun klanten te bereiken. Meer informatie over Salesforce (NYSE: CRM) vindt u op www.salesforce.com.  

Diensten of features die nog niet vrijgegeven zijn en waarnaar in dit persbericht of andere persberichten of openbare verklaringen wordt verwezen, zijn momenteel niet beschikbaar en zullen in de toekomst misschien ook niet beschikbaar worden. Klanten die applicaties van Salesforce kopen, moeten hun aankoopbeslissingen baseren op features die momenteel al beschikbaar zijn. Salesforce beschikt over een hoofdkantoor in San Francisco en meerdere kantoren in Europa en Azië. De aandelen van de onderneming worden op de beurs van New York verhandeld onder het tickersymbool ‘CRM’. Meer informatie vindt u op http://www.salesforce.com of via het nummer 1-800-NO-SOFTWARE.

Dit persbericht bevat ‘toekomstgerichte uitspraken’. Alle verklaringen (behalve historische feiten) die in dit persbericht opgenomen zijn, met inbegrip van, maar niet beperkt tot, verklaringen over de timing en de sluiting van de transactie, de financiering van de transactie, de verwachte voordelen van de transactie, verwachte prestaties en toekomstige ondernemingsplannen en veronderstellingen die daarmee verband houden, zijn toekomstgerichte uitspraken. Die verklaringen zijn gebaseerd op de huidige verwachtingen van toekomstige gebeurtenissen. Als de onderliggende veronderstellingen niet accuraat of niet bekend blijken, of als onbekende risico’s of onzekerheden realiteit worden, kunnen de feitelijke resultaten aanzienlijk verschillen van de verwachtingen en ramingen van de betrokken partijen. Deze toekomstgerichte uitspraken geven de verwachtingen van Salesforce weer op de datum van dit persbericht. Salesforce kan niet worden verplicht om de informatie die hierin is opgenomen, te updaten.

 

Over KYOCERA Document Solutions

KYOCERA Document Solutions, waarvan het hoofdkantoor in het Japanse Osaka gevestigd is, is een toonaangevende fabrikant van document imaging-oplossingen en documentbeheersystemen, zoals kleuren en monochrome multifunctionals, printers en groot-formaatapparaten. De producten van KYOCERA zijn bekend om hun unieke duurzame componenten die niet alleen garant staan voor een grotere betrouwbaarheid, maar ook voor minder afval - waardoor de producten over hun volledige levensduur een lagere Total Cost of Ownership (TCO) bieden.

De portfolio van KYOCERA Document Solutions bestaat niet alleen uit hardware. Een volledig aanbod bedrijfsapplicaties en consultancydiensten biedt klanten de mogelijkheid om hun documentenworkflow te optimaliseren en te beheren en op die manier het potentieel van hun hardware-investeringen volop te benutten. KYOCERA Document Solutions is een van de belangrijkste ondernemingen binnen KYOCERA Corporation, ‘s werelds toonaangevende ontwikkelaar en fabrikant van geavanceerde keramische en bijbehorende producten, waaronder telecommunicatieapparatuur, halfgeleiderpackages en elektronische componenten. Bij het fiscaal jaareinde op 31 maart 2016, bedroeg KYOCERA Corporation's totale netto sales 1.479,6 miljard YEN (ong. 11,5 miljard EUR).

Meer informatie vindt u op de website van KYOCERA Document Solutions Belgium op www.kyoceradocumentsolutions.be.

Download het persbericht hier.



Scroll to top