KYOCERA DOCUMENT SOLUTIONS EUROPE BEHAALT ISO27001 CERTIFICERING

12 juli 2017

Hoofddorp, Nederland - KYOCERA Document Solutions Europe B.V. (Kyocera) toont haar toewijding aan gegevensbeveiliging door het behalen van de internationale ISO 27001 certificering.

BSI Group, de internationaal erkende standaardautoriteit, heeft KYOCERA de certificering toegekend na een streng auditproces. Die uitgebreide audit van Kyocera's hardware, software en processen ging van start in april 2016 en werd gevoerd bij KYOCERA vestigingen binnen EMEA, waaronder ook het Europees hoofdkwartier in Hoofddorp, Nederland.

ISO 27001 is de internationale standaard voor bedrijven op het vlak van het beheer van informatiebeveiliging (information security management system (ISMS)). De certificering van ISO 27001 toont aan dat een organisatie aan de hoogste standaarden voldoet op het vlak van gegevensbeveiliging.

“We zijn verheugd om pioniers te zijn in het behalen van deze certificering,” zegt Andrie Muchtar, European Information Security Officer, KYOCERA Document Solutions Europe B.V. “De ISO 27001 standaard biedt een ijzersterke garantie voor de veiligheid van onze werknemers- en klantengegevens, wat ons toelaat om deel te nemen aan tenders voor dewelke deze certificering een verplichte vereiste is."

“Wanneer klanten migreren naar een digitale omgeving, is cyberbeveiliging van uiterst belang voor KYOCERA Document Solutions Europe en voor onze filialen in Europa, het Midden-Oosten en Afrika. Met dit uitgangspunt zijn we goed geplaatst om te voldoen aan GDPR en om onze klanten te ondersteunen om op hun beurt aan deze vereisten te voldoen.”

“De ISO 27001 certificering bewijst dat een organisatie beveiligingsbedreigingen ernstig neemt en dat ze informatiebeveiligingsprocessen en -controles heeft gedefinieerd en hanteert ,” bevestigt Dave Hagenaars, managing director van BSI Group, Nederland B.V.

”De ISO 27001 certificering heeft niet alleen een belangrijke commerciële waarde voor Kyocera, maar verzekert ook dat we onze hoge status op het vlak van informatiebeveiliging behouden. Op die manier, door te zorgen voor onze klanten en werknemers, zijn we trouw aan de fundamentele filosofie van ons bedrijf – om het juiste te doen als mens (to do the right thing as human beings),” concludeert Takahiro Sato, President van KYOCERA Document Solutions Europe B.V.

Over BSI

Meer informatie over BSI is beschikbaar via http://www.bsigroup.com

Over KYOCERA Document Solutions

KYOCERA Document Solutions, waarvan het hoofdkantoor in het Japanse Osaka gevestigd is, is een toonaangevende fabrikant van document imaging-oplossingen en documentbeheersystemen, inclusief kleuren en monochrome multifunctionals, printers en groot-formaatapparaten. De producten van KYOCERA zijn bekend om hun unieke duurzame componenten die niet alleen garant staan voor een grotere betrouwbaarheid, maar ook voor minder afval - waardoor de producten over hun volledige levensduur een lagere Total Cost of Ownership (TCO) bieden. De portfolio van KYOCERA Document Solutions bestaat niet alleen uit hardware. Een volledig aanbod bedrijfsapplicaties en consultancydiensten biedt klanten de mogelijkheid om hun documentenworkflow te optimaliseren en te beheren en op die manier het potentieel van hun hardware-investeringen volop te benutten.

KYOCERA Document Solutions is een van de belangrijkste ondernemingen binnen KYOCERA Corporation, ‘s werelds toonaangevende ontwikkelaar en fabrikant van geavanceerde keramische en bijbehorende producten, waaronder telecommunicatieapparatuur, halfgeleiderpackages en elektronische componenten. Bij het fiscaal jaareinde op 31 maart 2017, bedroeg KYOCERA Corporation's totale netto sales 1,42 biljoen YEN (ong. 11,9 miljard EUR).

Meer informatie vindt u op de website van KYOCERA Document Solutions Belgium op www.kyoceradocumentsolutions.be.