Kyocera Document Solutions viert het 60-jarige jubileum van Kyocera Corporation

28 mei 2019

Zaventem - Juni 2019: Kort na de lancering van haar nieuwe merkidentiteit viert Kyocera Document Solutions Europe de 60ste verjaardag van haar moederbedrijf Kyocera Corporation.

De organisatie werd in april 1959 in Japan opgericht door Dr. Kazuo Inamori, oorspronkelijk genaamd Kyoto Ceramic Co. en had slechts 28 personeelsleden. Na de fusie met vier gelieerde ondernemingen in 1982 nam het bedrijf de naam Kyocera Corporation aan. In het afgelopen fiscaal jaar (t/m 31 maart 2019) boekte Kyocera Corporation een omzet van 1.623 biljoen yen (ongeveer 13 miljard Euro) en stelt nu over meer dan 70.000 werknemers tewerk wereldwijd.

Aanvankelijk richtte Kyocera zich op de ontwikkeling van industriële keramiek maar diversifieerde in de loop van vele jaren in de ontwikkeling van producten en services zoals o.a. autocomponenten, elektronische apparaten, zonne-energieopwekkingssystemen en documentoplossingen. Kyocera biedt tegenwoordig een immense verscheidenheid aan producten en componenten die te vinden zijn in zeer verschillende soorten omgevingen, van supercomputers tot het internationale ruimtestation ISS en de Mars Rovers van NASA. Met behulp van meer dan 200 verschillende soorten fijn keramiek, heeft de groep een pioniersrol vervuld en tal van innovaties in talloze industrieën op zijn naam staan.

Kyocera Document Solutions Inc. speelt vandaag een belangrijke rol binnen de groep onder de vlag van van documentoplossingen. Door de overname van Mita Industrial Co. in 2000, waarmee Kyocera Mita Corporation werd opgericht, ontwikkelde Kyocera zich verder in de zakelijke documentoplossingen. In 2012 ging de divisie verder onder de naam Kyocera Document Solutions om hun positie als pioneer in de markt op wereldvlak te consolideren.

De organisatie is trots op zijn erfgoed en deelt kennis met klanten over de hele wereld in verschillende sectoren om van de wereld een efficiëntere en milieuvriendelijkere plek te maken die een duurzame groei voor iedereen wil garanderen, nu maar ook in de (nabije) toekomst.

Kyocera werkt volledig in lijn met de bedrijfsfilosofie opgesteld door Dr. Inamori. Daarin legt hij uit dat "de geschiedenis van Kyocera een verhaal is van het bewandelen van wegen die niemand ooit betreden heeft". Door het motto "Respect the divine and love people" te volgen, streeft het bedrijf ernaar baanbrekende technologieën te ontwikkelen die van de wereld een betere en duurzamere plek maakt.

Dr. Inamori's bedrijfsfilosofie is wereldwijd een gevestigde waarde geworden als een erkende manier om professionaliteit te begrijpen in het streven naar succes. Om deze reden werd Dr. Inamori in 2009 geëerd met de onderscheiding "Entrepreneur for the World" op het World Entrepreneurship Forum in Lyon, Frankrijk.

De afgelopen 60 jaar kenmerken zich door een enorme groei en vastberadenheid van Kyocera om te slagen in alle bedrijfssectoren waarin ze actief zijn. De toekomst is rooskleurig voor Kyocera, omdat het bedrijf zich focust op technologieën zoals robotica, Internet of Things, 5G, Artificial Intelligence en cloud computing. Kyocera zal deze technologische evolutie leiden, leren van iedere doorbraak en ontwikkelingen integreren in toekomstige bedrijfsstrategieën om te streven naar uitmuntendheid.

Meer informatie over Kyocera Corporation's 60-jarig jubileum en de algemene geschiedenis vindt u hier: https://global.kyocera.com/60th/ (Engelstalig).



Scroll to top