Een printer is maar zo goed als de service na verkoop
Kyocera service

Een printer is maar zo goed als de dienst na verkoop

Printen wordt almaar vaker gezien als een commodity, die losstaat van enige service. Maar bedrijven die hun printers op die manier bekijken, lopen extra risico om verkeerde beslissingen te nemen. Zo zijn ze geneigd hun keuze voor een bepaalde printer of multifunctional alleen te baseren op de prijs die ze per geprinte pagina zullen betalen. Hoewel dat logisch klinkt, is het dat allerminst. Een bedrijfswagen beoordeel je tenslotte ook niet louter op zijn verbruik per gereden kilometer. Hoeveel onderhoud zal de wagen nodig hebben? Wie zal dat onderhoud leveren? Met printers is het niet anders. Of je nu het duurste, het goedkoopste, het nieuwste of het meest ecologische model koopt, uiteindelijk is je printer maar zo goed als de service die je na verkoop geniet.

Maar natuurlijk beweert elke printerfabrikant dat hij de beste dienst na verkoop levert – hoe zou je zelf zijn? Het loont dus zeker om te weten waarop je precies moet letten als je verschillende services vergelijkt. Dit zijn alvast de belangrijkste aandachtspunten:

Service begint al vóór de verkoop

Was jij ook van plan om je printer te kiezen op basis van de prijs per geprinte pagina? Niet doen dus. Toch zeker niet voor je de printbehoeften van je bedrijf grondig in kaart hebt gebracht, het liefst met de hulp van een expert ter zake. Want hoe beter je printer bij je behoeften past, hoe langer hij zal meegaan en hoe meer hij zijn waarde zal bewijzen. Printerfabrikanten met een uitstekende dienstverlening inventariseren voor de verkoop al je printbehoeften en stellen je op basis daarvan de beste oplossingen voor; een service waar ook KYOCERA-verdelers prat op gaan.

Printer vandaag stuk, morgen alweer gemaakt

Als je printer of multifunctional het vandaag laat afweten, wil je hem ten laatste morgen weer kunnen gebruiken. Dat weet de persoon aan de andere kant van de helpdesk ook, maar de kans is klein dat hij of zij morgen al iemand kan laten langskomen. Tenzij je een KYOCERA-verdeler  aan de lijn hebt , want dan kun je altijd rekenen op een technicus die dicht in de buurt van jouw bedrijf actief is.

Dienst na verkoop: wie meet, die weet

Elk bedrijf kan beweren dat zijn dienst na verkoop de beste is, maar lang niet alle printerfabrikanten beschikken over het nodige cijfermateriaal om dat te staven. Daarom nodigt KYOCERA elke klant na een technische interventie uit om deel te nemen aan een korte enquête die de kwaliteit van onze service meet. Zo kunnen we cijfermatig aantonen dat meer dan 98 procent van onze klanten zeer tevreden is over onze dienst na verkoop.

Nog altijd niet zo overtuigd van het dienst-na-verkoop-verhaal? Heb je vragen of opmerkingen? We horen het graag! Aarzel niet om ons te contacteren.

Wat je zeker moet gelezen hebben