Change language
Change country

Aankoopprocessen optimaliseren en vereenvoudigen

Zorgen dat materialen op tijd arriveren, daar heeft u iedere dag mee te maken.
woman holding pharma boxes

Het kan behoorlijk ingewikkeld zijn om met verschillende leveranciers om te gaan. Daarom is het zo belangrijk voor bedrijven om het aankoopproces eenvoudiger en efficiënter maken. Door processen te automatiseren, worden aankoopafdelingen productiever. Bovendien kunnen ze zich richten op het sluiten van de beste deals voor het bedrijf, in plaats van op administratieve rompslomp.

Medewerkers hoeven zich niet langer bezig te houden met papierwerk en het zoeken naar dossiers. Zo houden ze tijd over om prestaties te analyseren en manieren te vinden om kosten te besparen. Uiteindelijk kunnen ze dus productiever werken en bereiken ze betere resultaten. Voor een bedrijf levert dit lagere kosten op en een hogere winstmarge bij het ontwikkelen van een product of dienst.

U kunt de oplossingen integreren in een bestaand Enterprise Resource Planning-systeem, zowel aan de kant van het bedrijf als aan de leverancierskant. Zo zorgt u dat de communicatie een stuk soepeler en makkelijker verloopt, zowel in- als extern. Hierdoor kan uw organisatie efficiënter werken dan u ooit voor mogelijk had gehouden. Onze oplossingen leveren procurement veel op: ze zorgen voor lagere kosten en manieren om relaties met leveranciers te verbeteren. Uiteindelijk verdienen ze zichzelf dus terug, waardoor ze bijdragen aan het bereiken van langetermijndoelen.

colleagues in a meeting discussing papers on a clipboard

Oneindige stapels papierwerk die moeten worden verwerkt en gearchiveerd? Lastige communicatie met leveranciers? Geld dat lijkt te verdampen? Stapels contracten en te betalen facturen, waardoor u door de bomen het bos niet meer ziet? Voor veel aankoopverantwoordelijken en hun teams zullen deze dingen bekend klinken.

Digitale procesoptimalisatie zal helpen om dit soort uitdagingen aan te gaan – en meer. Zo rekenen inkopers af met de vervelende problemen waar ze elke dag weer tegenaan lopen. Gestroomlijnde processen van begin tot eind zijn onmisbaar voor iedere procurementafdeling.  

Volgens een rapport van PWC maken inkoopkosten 50% tot 80% uit van de totale kosten van bedrijven. Hierop besparen is dus een van de beste manieren om de kosten te verlagen. Zo kunnen bedrijven lagere prijzen gaan hanteren om concurrerender te zijn. Of nog beter: zorgen voor een betere winstmarge.

Groei door processen te automatiseren

Met technologie kunt u paankoopprocessen stroomlijnen, zodat ze meer opleveren.

  • women in a meeting

    Waardevolle informatie voor inkopers

    Als onderdeel van een inkoopstrategie voor goederen, voorziet een digitaal platform inkopers van waardevolle informatie, zodat ze de beste deal kunnen sluiten. Analyserapporten op basis van reële data en informatie stellen inkopers in staat bestaande partners te evalueren en met aanbiedingen van nieuwe leveranciers te vergelijken.

    Waardevolle informatie voor inkopers
    Waardevolle informatie voor inkopers

    Zorg dat inkopers over zoveel mogelijk informatie beschikken, zodat ze goed voorbereid kunnen onderhandelen.

  • colleagues laughing in a meeting

    Betere zakelijke relaties

    Goed documentbeheer maakt het makkelijker om relaties met leveranciers te onderhouden. Door contentmanagementsystemen te integreren in bestaande systemen, krijgt u bijvoorbeeld een waarschuwing als een factuur betaald moet worden. Zo wordt iedere factuur netjes op tijd voldaan: een belangrijke voorwaarde voor goede zakelijke relaties. Communicatiesystemen verbeteren ook de relatie tussen inkopers en leveranciers en zorgen dat inkopers meer tijd kunnen besteden aan het vinden van betere deals voor het bedrijf.

    Betere zakelijke relaties
    Betere zakelijke relaties

    Alle belangrijke informatie en dossiers op één plek.

  • waitress using a phone and tablet

    Strategischer worden

    Door optimalisatietechnologie te gebruiken, kunnen procurementafdelingen eindelijk doen waar het eigenlijk allemaal om draait: strategischer worden. Dit wordt bevestigd door de Harvard Business Review: volgens dit vakblad kunnen bedrijven hun distributieketen als een kapitaalbron gaan gebruiken zodra ze contentmanagement implementeren als onderdeel van hun digitale transformatie.

    Strategischer worden
    Strategischer worden

    Stroomlijn processen en richt u op de lange termijn.

woman working on a laptop

Het verwerken van facturen optimaliseren

Bedrijven die facturen geautomatiseerd verwerken, hoeven zich geen zorgen meer te maken over hun boekhouding.  

Cookies en uw privacy

We gebruiken essentiële cookies om de goede werking van onze website te garanderen. Statistische cookies helpen ons om beter te begrijpen hoe onze website wordt gebruikt en marketingcookies stellen ons in staat om de inhoud beter af te stemmen op de bezoekers van onze website. U kunt uw cookievoorkeuren selecteren via de knop 'Voorkeuren' hieronder, of selecteer 'Alle cookies accepteren' om door te gaan met alle cookies. Door 'Accepteer alle cookies' te selecteren gaat u akkoord met het opslaan van deze cookies op uw apparaat. U kunt deze cookies weigeren door 'Accepteer alleen essentiële cookies' te selecteren. In dat geval staat u ons toe alleen die cookies op uw apparaat te plaatsen die noodzakelijk zijn voor de correcte weergave van onze website.

Cookievoorkeuren

Veld is verplicht

Wij gebruiken cookies om ervoor te zorgen dat onze website goed werkt en soms om een dienst op uw verzoek te verrichten (zoals het beheer van uw cookievoorkeuren). Deze cookies zijn altijd actief, tenzij u uw browser zo instelt dat cookies geblokkeerd worden. Daardoor is het mogelijk dat sommige delen van de website niet werken zoals verwacht.

Veld is verplicht

Deze cookies laten ons toe om de performantie van onze website te meten en te verbeteren.

Veld is verplicht

Deze cookies worden alleen geplaatst wanneer u daarvoor toestemming geeft. Wij gebruiken marketing cookies om bij te houden waarop u klikt en hoe u onze website gebruikt zodat wij op basis van uw interessegebied content en gepersonaliseerde reclame kunnen tonen.