Change language
Change country

In de verzekeringssector is automatisering de toekomst

Verzekeringsmaatschappijen kunnen niet zonder digitale transformatie om hun diensten te verbeteren.
colleagues in a meeting looking at a tablet

Bedrijven in de verzekeringssector zijn gewend aan het werken met pen en papier en het hebben van enorme opslagruimtes vol documenten over zaken, claims en aanvragen. Maar nu nieuwe en innovatieve technologieën terrein winnen, begint dit te veranderen.

Verzekeringsmaatschappijen die hun documentatie en administratie digitaliseren, plukken al snel de vruchten van hun investering – niet alleen qua kosten en winst, maar ook als we kijken naar klanttevredenheid. Misschien lijkt het een grote stap om typische verzekeringsprocessen, zoals acceptatieprocedures, zo drastisch te veranderen. Maar uiteindelijk is het de juiste stap om te zetten. Optimalisatieoplossingen verdienen zichzelf terug en vormen een sterke basis voor groei en ontwikkeling op de lange termijn. Voor verzekeringsmaatschappijen die plannen willen maken voor de toekomst zijn zulke oplossingen dus onmisbaar.

man explaining a form at work

Een van de grootste uitdagingen voor verzekeringsmaatschappijen zijn de verouderde acceptatieprocedures die in de sector worden gebruikt. Maar gelukkig zie je steeds minder medewerkers die vasthouden aan het gebruik van pen en papier voor complexe berekeningen. Organisaties schatten dat maar liefst 80% van de claims kan worden afgehandeld door geautomatiseerde oplossingen. Kostbare en waardevolle medewerkers hebben daardoor hun handen vrij om zich te richten op wat ze het beste kunnen.

Daarnaast biedt de technologie verzekeringsmaatschappijen nieuwe mogelijkheden om hun dienstverlening te verbeteren: een belangrijke factor in het behouden en aantrekken van klanten. Medewerkers kunnen relevante documenten en informatie namelijk direct terugvinden. Ze hoeven geen mappen en dossiers meer te doorzoeken voordat ze klanten kunnen informeren over hun zaak.

Dit zijn slechts twee voorbeelden van manieren waarop verzekeringsmaatschappijen processen kunnen stroomlijnen, kosten kunnen besparen, meer winst kunnen maken en hun klanten beter van dienst kunnen zijn. Als u alles op een rijtje zet, is het duidelijk dat een investering in zo'n plan voor digitalisering zichzelf uiteindelijk terugverdient. Als bedrijf kunt u efficiënter en productiever werken; klaar voor de toekomst!

Digitale transformatie voor de verzekeringssector

Steeds meer bedrijven gebruiken technologische oplossingen om processen te vereenvoudigen en te stroomlijnen.

  • close up of businessman's hands

    Geordende procedures om claims te verwerken

    Voor verzekeringsmaatschappijen is het cruciaal dat claims en andere documenten op een goede manier worden behandeld. Enterprise Content Management helpt bedrijven duidelijker te laten bepalen hoe ze met documenten omgaan. Vooral een zoekfunctie is vaak onmisbaar, omdat alle medewerkers hiermee in een paar muisklikken toegang hebben tot de informatie die ze nodig hebben – van klantenservicemedewerkers tot schadebehandelaars en -beoordelaars. 

    Geordende procedures om claims te verwerken
    Geordende procedures om claims te verwerken

    Met Enterprise Content Management bewaart u uw documenten altijd veilig en overzichtelijk.

  • two colleagues looking at a laptop

    Processen met externe partijen stroomlijnen

    In de verzekeringswereld komt het regelmatig voor dat bedrijven voor een bepaald onderdeel van het proces hulp inschakelen van een externe partij. Optimalisatietools versimpelen en digitaliseren deze procedure, zodat de communicatie soepel verloopt. Het invoeren van nieuwe klanten en contracten kan bijvoorbeeld tot één simpele taak worden teruggebracht op een gemeenschappelijk digitaal platform, waar alle medewerkers op samenwerken. Zo ontstaan er geen misverstanden. 

    Processen met externe partijen stroomlijnen
    Processen met externe partijen stroomlijnen

    Met optimalisatietools verbetert u de communicatie tussen de organisatie en externe leveranciers.

  • two women in a meeting

    Naleving wordt eenvoudig

    Verzekeringsadviseurs moeten altijd beschikken over de vereiste certificeringen en beroepsregistraties; dat is een van de belangrijkste dingen waar iedere verzekeringsmaatschappij op moet letten. Met optimalisatieoplossingen kunt u dit gemakkelijk automatiseren, zodat u als bedrijf boetes of sancties voorkomt. Het platform detecteert vervaldata automatisch en stuurt een herinnering om alle medewerkers en de administratie te vertellen wat ze moeten doen. Zo voorkomt u kostbare fouten. 

    Naleving wordt eenvoudig
    Naleving wordt eenvoudig

    Met optimalisatietools kunnen verzekeringsmaatschappijen compliance gemakkelijk automatiseren.

colleagues working on laptop

Het contentmanagement van de toekomst

De manier waarop bedrijven hun content beheren, is aan het veranderen. Zorg dat uw bedrijf niet achterblijft.

Cookies en uw privacy

We gebruiken essentiële cookies om interacties met onze website eenvoudiger en effectiever te maken, statistische cookies om beter te begrijpen hoe onze website wordt gebruikt en marketing cookies om bezoekers informatie op maat te kunnen aanbieden. U kan uw cookievoorkeuren aangeven via de knop onderaan, of selecteer 'Ik ga akkoord' om verder te gaan met alle cookies.

Cookievoorkeuren

Veld is verplicht

Wij gebruiken cookies om ervoor te zorgen dat onze website goed werkt en soms om een dienst op uw verzoek te verrichten (zoals het beheer van uw cookievoorkeuren). Deze cookies zijn altijd actief, tenzij u uw browser zo instelt dat cookies geblokkeerd worden. Daardoor is het mogelijk dat sommige delen van de website niet werken zoals verwacht.

Veld is verplicht

Deze cookies laten ons toe om de performantie van onze website te meten en te verbeteren.

Veld is verplicht

Deze cookies worden alleen geplaatst wanneer u daarvoor toestemming geeft. Wij gebruiken marketing cookies om bij te houden waarop u klikt en hoe u onze website gebruikt zodat wij op basis van uw interessegebied content en gepersonaliseerde reclame kunnen tonen.